Regels betreft Covid-19

Wat waren we weer blij dat we allemaal konden sporten en dat de maatregelen, waar de sport zo onder heeft geleden, versoepeld waren. Helaas moeten we toch weer op de rem en zijn er per direct met ingang van 6 November weer strengere maatregelen aangekondigd.

Basisregels blijven belangrijk om de verspreiding van het virus te beperken. Hieronder wordt verstaan:

• Testen bij klachten: blijf thuis en laat je testen bij de GGD. Ook als je al gevaccineerd bent.
  • Bij een positieve test: blijf thuis en vermijd contact met anderen, ook als zij gevaccineerd zijn.
  • 1,5 meter is een veilige afstand. Bescherm jezelf en anderen.
  • Schud geen handen.
  • Was vaak en goed je handen.
  • Hoest en nies in je elleboog.

Voor alle sportbeoefenaars en publiek van 18 jaar en ouder is voor binnensportlocaties een coronatoegangsbewijs (CTB) en identiteitsbewijs bij binnenkomst verplicht.

Vrijwilligers en mensen die functioneel aanwezig moeten zijn hoeven geen CTB te tonen. Dit geldt dus voor onder andere scheidsrechters en trainers/coaches.